vrijdag 18 augustus 2017

Dag 1 : Van huis naar Douzains via Bergerac

Ik had een vliegticket gekocht van Schiphol naar Bergerac. Krijg ik bericht dat ik niet vanaf Schiphol vertrek, maar vanaf Rotterdam. Lekker geregeld Transavia (NOT!!!!). Blijkt ook nog dat er werkzaamheden zijn tussen Den Haag en Rotterdam waardoor de reis erheen één met hindernissen zou worden. Gelukkig heb ik een bijzonder aardige zus die me wel weg wilde brengen.
En er werd ook weer op me gewacht op vliegveld Bergerac. Na een fijne  weerzien werd ik meteen meegenomen naar een wijnproeverij. Na 5 minuten in Frankrijk stond ik al met twee flessen heerlijke rosé in mijn hand.

Daarna reden we naar Chateau Montbassiac. Een prachtig kasteel dat al heuuul oud was. Prachtige omgeving ook. 



 Daarna reden we naar een schattig historisch dorp. Hele mooie pittoreske straatjes en huizen. Hier hebben we lekker op een terrasje gezeten en wat lekkers gegeten en gedronken.


Toen werd het tijd om naar "huis" te gaan. Petra en ik slapen in een caravan. Plaats zat voor ons beide. Stijn en Laura hebben vervolgens de BBQ aangezet en heerlijk voor ons gekookt. Het uitzicht vanaf het terras was schitterend.



Aangezien we bijtijds op moeten morgen gaan we net voor middernacht naar onze slaapplaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten